Sinds ik zaterdag wat vroeger moest vertrekken uit Zoutelande en daar zo de helft van de pret gemist heb zat ik weer op het puntje van mijn stoel te wachten op een nieuwe vliegbare dag.
Het werd een MEMORABELE dag.
Geert VI kondigde een vliegbare dag aan op Zoutelande, volgens de meteo zag het er op dat moment vliegbaar uit, maar in de loop van maandag werd er minder interessant weer aangekondigd in Zoutelande, en beduidend beter in Equihen, zei het met heel wat vraagtekens.
Geert fly-o-holic Van Isegem en Bart the-one-and-only De Vilder waren mijn "brothers in crime" voor de trip.
We vertrokken met -2°C in Loppem, en kwamen met +6°C in de regen aan te Equihen. De stemming wijzigde omgekeerd evenredig met de temperatuur, al had het meer met de regen te maken, en de veel te zwakke wind uit de verkeerde richting.
Na een verwarmend bezoek aan de plaatselijke horeca (daar maken we vanaf nu een erezaak van) waren de weergoden ons beter gezind.

De wind was in het begin wel nogal zwakjes, maar we vlogen goed en konden ons verwarmen aan de klim terug naar boven.

Na 13u00 begon het stevig te waaien, loodrecht op de duin!
We vlogen allemaal samen ongeveer een 6-tal uur bij elkaar, met mooie hoogtes en gezien de onwaarschijnlijke drukte (we waren er helemaal alleen) veel plaats voor alle truukjes (of toch probaties), wig-over's, 360's, starten met a en d-risers toplandingen a volonté. Voor sommigen zal dit allemaal basiskennis zijn,... ewel, binnen hier en een paar oefendagen voor ons ook!

Toen het echt te straf werd voor mijn U-turn Emotion ben ik gaan expirimenteren met Geert L zijn demo-aerodine-F(r)eex. Dank u nokel Geert!!! Ik moet zeggen met schrik in het hart ben ik eraan begonnen . Mijn enige feex-ervaring waren enkele ploefkes in de duinen, en ze gingen in mijn gedachten zeer snel. Gezien schrik een slechte raadgever is is mijn eerste vlucht dan ook volledig de mist in gegaan. Met één van mijn trimmers volledig open, en veel te diep in de rem heb ik een noodlandingetje gemaakt op de helling (hoog water

). Meteen kwamen de eerste voordelen van en speedglider de kop op steken. Het is namelijk veel aangenamer de helling op te kruipen met een klein speedgliderke dan met mijn emotion

.
Ondertussen was er een ware Feex-fanclub gearriveerd, en met enkele woorden uitleg was ik weer vertrokken. Fun in het kwadraat! Een superdeluxe pretparkervaring!
Blijkbaar gaat een Feex maar omhoog op volle snelheid, en als ze gaat dan gaat ze goed!
Mijn goesting om er ééntje te kopen is verveelvoudigd.
ABOVE US ONLY SKY
PS: Er kwam mij een local aanspreken, hij bood demo-modellen Feex te koop aan, maar ook enkele andere merken waar ik nog nooit van gehoord heb. Iemand vertelde bovendien over een "spiruline" 1300€ nieuw???
Als er mensen zijn die kunnen vergelijken of raad geven, ik ben één en al oor!