Ha, een van de meer memorabele tripjes naar de 'Cote'. Gisterenavond zag ik op
www.sat24.com nog een fikse sneeuwzone uit Engeland overkomen, maar ik gokte er op dat deze tijdig over zou zijn tegen dat we aan de Cote toekwamen. Dat klopte wonderwel, maarre op weg daar naar toe zouden Lode en ik we het geweten hebben! Amaai, een goede 4u onderweg. Een mens moet er wat voor over hebben
'Ergens' op de E40 ('t zal wel global warming zijn zeker)

En zoals verwacht kwam het zonneke er door, neen dit zijn niet de Alpen, wel de A16 bij Boulogne :shock:

Zo zag ik ds start vanEqui nog nooit, mooi pak sneeuw! EN toen begingen we de vergissing van dit weekend: omdat het nogal cross stond (zie windzak) besloten we naar de Cap te gaan, zo'n 45 km terug naar het noorden. En dat terwijl Windfinder aangaf day het west zou draaien. En zeggen dat het op dat moment een lekkere 25kmu was in Equi... Aaargh

Op weg naar de Cap, schitterende weggetjes

Op de Cap aangekomen was de wind inderdaad west, zoals voorspeld. Aaargh. Lode maakte er zijn eerste vlucht met zijn speedglider, en maakte waarschijnlijk ook zijn eerste 'bum out' op de Cap!
Veel en veel te cross, en te sterk voor een gewone glider

Nadat ik Lode er zag uitvallen dacht ik dat maar een probaat middel onze dag kon redden: een spoedverplaatsing naar de dichtstbijgelegen west site: La Creche! Wij volle gas daarheen.
Prachtige zonsondergang op La Creche, zoals dikwijls. Ik vond het te hard voor mijn UP, maar Lode vermaakte zich kostelijk met zijn Bobcat. Zalige foto's kunnen maken

En ik? Wel ik zag het niet zitten om mij voor mijn eerste speedglider vlucht van de rots van La Creche te gooien... Dus alweer een weekend zonder vliegen, aargh :cry: