De soap "zoutelande 19/12 begon eigenlijk op vrijdag 18/12
Geert VI begon in de vooravond iedereen op te trommelen. Zoals ik vandaag vernam reageerden Pieter, Francis en ik op de zelfde manier: ZOUTELANDE MORGEN? Yes!!
We regelden,organiseerden en telefoneerden. We wilden te Zoutelande arriveren rond 9u30. Vanaf 10u zou het vliegbaar zijn.
Ondertussen werden de vooruitzichten twijfelachtig, opnieuw getelefoneer en gemail.
Uiteindelijk besloten we om op zaterdagmorgen 7u40 de knoop door te hakken.
Vanaf 7 u zat ik achter m'n PC, GeertVI vanaf 6u30 (iets met een slechte jeugd geloof ik)
Het was een dubbeltje op z'n kant maar het werd een GO!!!!
In Zelzate aan het busstation werd er verzameld. Wie verschenen er :Francis,Ignace,Geert VI,Pieter en ikzelf. GeertVI had ook Jo opgetrommeld.
Vanaf 10u vliegbaar was wat optimistisch, zoals in de fly beschreven ,bezoek je dan de plaatselijke middenstand.
Geen enkel cafè was echter open!!!
We zagen de wind aantrekken en besloten terug naar het strand af te zakken. Geert L is ondertussen ook aangekomen.
In het strandcafè zagen we de wind verder aantrekken en draaien naar ZZW
Op de start meten we om 12u:14km/u, om 12u30 :17km/u (-6°C!!) 16u :38km/u
Pieter offert zich op als ploefkonijn, hij kan net..........niet blijven hangen.
Ondertussen start ikzelf en volop in de rem kan ik zalig net boven de struiken heen en weer vliegen. (dank je DRAGON3)Ik weiger erdoor te zakken.
De wind trekt verder aan en iedereen vliegt en geniet en vliegt en geniet.Soms met een strandwandeling tussenin=nuttig om warm te worden.
Jo leert zijn Garuda zowel op het strand als in de lucht beter kennen, ook Ignace is erweer bij en gaat na wat grondoefeningen,met een flinke engelbewaarder, het luchtruim in.
Na een dikke 3u vliegen ,zo rond 16u30 krijgen we het allemaal wat te koud.Met gevoelloze vingers en tenen, stramme knieën strompelen we het strand café binnen.
Een warme choco,voor sommigen een frisse duvel, brengen ons weer op de been en trekken huiswaarts.
Hierbij een aantal sfeerbeelden.

GeertVI,Francis,GeertV

Francis

Jo met z'n garuda mooi,mooi

Ignace,GeertL,Geert
Er zijn nog massa's foto's maar die wil ik jullie besparen.
Geert dank je om door de zetten, dankzij jou vlogen we.
Aan iedereen,dank voor de compagnie, transport,...
We zijn "goe bezig" .
Bart De Vilder