Zeilvliegvereniging Jan van Gent - Nieuwvliet
2010-09-05 03:48:19 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:

Home Forum Help Search Calendar Login Register Chat  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: 2009-12-19: Zoutelande  (Read 794 times)
Bart De Vilder
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« on: 2009-12-19 08:48:02 PM »

De soap "zoutelande 19/12 begon eigenlijk op vrijdag 18/12
Geert VI begon in de vooravond iedereen op te trommelen. Zoals ik vandaag vernam reageerden Pieter, Francis en ik op de zelfde manier: ZOUTELANDE MORGEN? Yes!!
We regelden,organiseerden en telefoneerden. We wilden te Zoutelande arriveren rond 9u30. Vanaf 10u zou het vliegbaar zijn.
Ondertussen werden de vooruitzichten twijfelachtig, opnieuw getelefoneer en gemail.
Uiteindelijk besloten we om op zaterdagmorgen 7u40 de knoop door te hakken.
Vanaf 7 u zat ik achter m'n PC, GeertVI vanaf 6u30 (iets met een slechte jeugd geloof ik)
Het was een dubbeltje op z'n kant maar het werd een GO!!!!
In Zelzate aan het busstation werd er verzameld. Wie verschenen er :Francis,Ignace,Geert VI,Pieter en ikzelf. GeertVI had ook Jo opgetrommeld.
Vanaf 10u vliegbaar was wat optimistisch, zoals in de fly beschreven ,bezoek je dan de plaatselijke middenstand.
Geen enkel cafè was echter open!!!
We zagen de wind aantrekken en besloten terug naar het strand af te zakken. Geert L is ondertussen ook aangekomen.
In het strandcafè zagen we de wind verder aantrekken en draaien naar ZZW
Op de start meten we om 12u:14km/u, om 12u30 :17km/u  (-6°C!!)  16u :38km/u
Pieter offert zich op als ploefkonijn, hij kan net..........niet blijven hangen.
Ondertussen start ikzelf en volop in de rem kan ik zalig net boven de struiken heen en weer vliegen. (dank je DRAGON3)Ik weiger erdoor te zakken.
De wind trekt verder aan en iedereen vliegt en geniet en vliegt en geniet.Soms met een strandwandeling tussenin=nuttig om warm te worden.
Jo leert zijn Garuda zowel op het strand als in de lucht beter kennen, ook Ignace is erweer bij en  gaat na wat grondoefeningen,met een flinke engelbewaarder, het luchtruim in.
Na een dikke 3u vliegen ,zo rond 16u30 krijgen we het allemaal wat te koud.Met gevoelloze vingers en tenen, stramme knieën strompelen we het strand café binnen.
Een warme choco,voor sommigen een frisse duvel, brengen ons weer op de been en trekken huiswaarts.
Hierbij een aantal sfeerbeelden.

GeertVI,Francis,GeertV

Francis

Jo met z'n garuda  mooi,mooi

Ignace,GeertL,Geert

Er zijn nog massa's foto's maar die wil ik jullie besparen.
Geert dank je om door de zetten, dankzij jou vlogen we.

Aan iedereen,dank voor de compagnie, transport,...
We zijn "goe bezig" .

Bart De Vilder
Lode De Paepe
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #1 on: 2009-12-20 09:26:14 AM »

Mooi gedaan mannekes, haast niet te geloven... Hoe erg moet het met jullie gesteld zijn om daar bij -5°C wat in de wind te gaan hangen Wink
Bart De Vilder
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #2 on: 2009-12-20 09:57:52 AM »

Opwarmen bij après-soaren.
(Pieter was al naar huis en Ignace hing nog in de lucht)
Pieter Levrau
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #3 on: 2009-12-20 10:51:12 AM »

Veel te kort, maar toch weer de moeite waard!!!

Enkele sfeerbeeldjes:

Above us only sky!
Geert Laisnez
Monitor van Zuidwest
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #4 on: 2009-12-20 12:23:17 PM »

en nog wat beeldjes tussendoor, niet vanuit de lucht, want het was te koud om zonder handschoenen te vliegen. Maar tussen mijn 4 vluchtjes door vanop het strand.
Langer vliegen dan 30 minuten gaf ijzige vingers, vandaar af en toe gaan landen.
Naast de mannekes van zuidwest waren er ook nog 4 piloten van de free paragliders : peter, fons , peterv en roger.

Bart die zijn eerste vluchtje maakt terwijl Pieter al op het strand stond, het was nog wat zwak

Geert VI en Jo met zijn nieuwe garuda

sfeerbeeld van het besneeuwde strand

Jo met zijn eerste soarvluchtjes.

Geert Van Iseghem
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #5 on: 2009-12-20 12:47:18 PM »

Zoals Bart het beschreef, hebben we (BartDV, Francis, Pieter, Ignace en ik) afgesproken om naar Zoutelande te gaan op zaterdag. ’s Morgens hebben we nog eens samen de meteo bestudeerd en we zagen dat het goed zou worden. Jo had me intussen ook laten weten dat hij zou afkomen. We kwamen aan met…… zwakke oostenwind maar we wisten dat het zou gaan keren en toenemen. Na een bezoek aan de lokale horeca, waar we zeer koel onthaald werden en niet vlug genoeg weg konden zijn, besloten we te parawaiten in de strandcafé. Al snel zagen we de vlaggen in de goede richting wapperen en we begaven ons naar de start. Terwijl we ons materiaal haalden, kwam ook nonkel Geert (GeertL) aan.
14 km/h was wat zwakjes om te beginnen. Pieter startte als eerste maar net als ik, na twee keren eruit gevallen te zijn, waren we terug wat opgewarmd. Gelukkig is die trap er! Alleen Bart met zijn Dragon3 bleef hangen. Ook GeertL en Francis mochten een paar keer hun fysieke conditie uittesten op de trap. Inmiddels waren PeterV, FonsF en Roger (denk ik – hij bleef maar vliegen) ook aangekomen. Deze keer hadden ze hun Spirulines niet nodig.
Ignace zorgde voor de nodige animatie door af en toe met hoge snelheid bovenaan en onderaan de duin te gaan landen, zonder rekening te houden met de windrichting. Maar goed, hij heeft een goede engelbewaarder, las ik. Hij heeft eveneens de trappen van Zoutelande enkele malen opgelopen.
Ook Jo heeft zijn nieuwe Garuda met succes kunnen uittesten. Hij zag er in ieder geval gelukkig uit! Toen wij allen al aan landen begonnen te denken kwam ook PeterB zijn Gin even verluchten die dan met verstijfde kaken en "splaakgeblek" een reden had om een gluhwein te bestellen.
Na een vlucht van 2u30 ben ik gaan landen omdat mijn tenen en vingers het niet meer aankonden. Het was even koud (-6° C) als afgelopen woensdag. Mijn vingers zijn zelfs nu nog niet allemaal in orde maar ik zou het zeker nog opnieuw doen. Zoutelande was koud maar de moeite!

Enkele foto’s.

GeertL en FonsF

Ignace met Independence Avalon

GeertL met Idependence Garuda

BartDV met zijn Independence Dragon3

Pieter met U-Turn Emotion

Francis aan het uitpuffen na de klim

PeterV (Mister Zoutelande) met Skywalk, steeds hoger en sneller dan alle anderen.

Francis mer U-Turn Emotion

vlnr: Ignace, Jo, GeertVI, Francis, PeterV, FonsF en Roger.

Bedankt aan allen voor het gezelschap en tot een volgende keer.

Gr,
GeertVI

Bart De Vilder
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #6 on: 2009-12-20 03:01:16 PM »

Geert, ondanks de kou, toch mooie foto's.
We doen het zeker opnieuw.
Bart
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: