Deze morgen om 05u30 uit mijn bedje gestapt en de wekker die eigenlijk nog een kwartier respijt had, afgezet.
Snel nog eens de pc opgezet om de meteo te bekijken. Alles zag er goed uit voor Zoutelande (tot de middag toch)
Op het forum vond ik geen lotgenoten maar ik was vastbesloten om wraak te nemen op mijn mislukt weekend. (Zaterdag te laat aangekomen te Frencq en zondag moest ik werken terwijl er op de lange baan gevlogen werd te Nieuwvliet met hoogtes tot 410 meter).
Alleen die -5,4° C. op het weerstation vond ik niet zo prettig maar niets kon me tegenhouden.
Om 08u30 aangekomen te Zoutelande en tot mijn verbazing kwam Jan Bernaerts daar ook net aan.
We namen snel ons materiaal mee naar de start.
Jan twijfelde omdat het nogal hevig was maar IK WOU VLIEGEN. Ik besloot te starten met Skywalk "small"

. Rugstart, zeiltje in één ruk naar omhoog (een beetje geruggesteund door Jan) en weg voor een vlucht van 65 minuten. Wat was het koud!!!!
Jan hield zich warm met grondoefeningen en nadat ik geland was wegens gedurig gsm-oproepen (en ook een beetje om me te verwarmen

) was de wind zo hevig geworden dat het niet meer lukte om te starten.
Intussen was ook PeterV van FreeParagliders aangekomen. Aangename kennismaking, PeterV!
Nadat we he een klein beetje hielpen bij de start konden we zijn demonstratie met de Spiruline (16 m²) bijwonen. Zo'n zeiltje kan redelijk wat wind verwerken. En wat een snelheid!!!!

Tevreden en terug wat opgewarmd ben ik naar huis vertrokken. Ik kijk al uit naar een volgende vliegdag en hopelijk wat vrienden meer mee.
Bedankt, Jan , voor het gezelschap!
Jan Bernaerts en PeterV

PeterV met zijn Spiruline

Ik (foto JanBe)

Gr,
GeertVI