Zeilvliegvereniging Jan van Gent - Nieuwvliet
2010-09-05 03:37:19 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:

Home Forum Help Search Calendar Login Register Chat  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: 2009-12-16: Zoutelande  (Read 925 times)
Geert Van Iseghem
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« on: 2009-12-16 03:22:39 PM »

Deze morgen om 05u30 uit mijn bedje gestapt en de wekker die eigenlijk nog een kwartier respijt had, afgezet.
Snel nog eens de pc opgezet om de meteo te bekijken. Alles zag er goed uit voor Zoutelande (tot de middag toch)
Op het forum vond ik geen lotgenoten maar ik was vastbesloten om wraak te nemen op mijn mislukt weekend. (Zaterdag te laat aangekomen te Frencq en zondag moest ik werken terwijl er op de lange baan gevlogen werd te Nieuwvliet met hoogtes tot 410 meter).
Alleen die -5,4° C. op het weerstation vond ik niet zo prettig maar niets kon me tegenhouden.
Om 08u30 aangekomen te Zoutelande en tot mijn verbazing kwam Jan Bernaerts daar ook net aan.
We namen snel ons materiaal mee naar de start.
Jan twijfelde omdat het nogal hevig was maar IK WOU VLIEGEN. Ik besloot te starten met Skywalk "small" Grin. Rugstart, zeiltje in één ruk naar omhoog (een beetje geruggesteund door Jan) en weg voor een vlucht van 65 minuten. Wat was het koud!!!!
Jan hield zich warm met grondoefeningen en nadat ik geland was wegens gedurig gsm-oproepen (en ook een beetje om me te verwarmen Wink) was de wind zo hevig geworden dat het niet meer lukte om te starten.
Intussen was ook PeterV van FreeParagliders aangekomen. Aangename kennismaking, PeterV!
Nadat we he een klein beetje hielpen bij de start konden we zijn demonstratie met de Spiruline (16 m²) bijwonen. Zo'n zeiltje kan redelijk wat wind verwerken. En wat een snelheid!!!! Shocked
Tevreden en terug wat opgewarmd ben ik naar huis vertrokken. Ik kijk al uit naar een volgende vliegdag en hopelijk wat vrienden meer mee.
Bedankt, Jan , voor het gezelschap!

Jan Bernaerts en PeterV

PeterV met zijn Spiruline

Ik (foto JanBe)

Gr,
GeertVI
Bart De Vilder
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #1 on: 2009-12-16 04:45:36 PM »

mannekes,mannekes
Mooi gevlogen, ik kon er jammer genoeg niet bijzijn.
Geert dank je voor je SMS, anders was ik zeker na gekomen.
Bart
Jan Bernaerts
Clubkampioen 2008
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #2 on: 2009-12-16 05:48:39 PM »

Het was ondertussen al enige tijd geleden dat ik nog eens te Zoutelande had gesoard. En aangezien ik dit jaar op 't werk de riem er al heb afgegooid en nog enkel verlof moet opnemen, was het nog eens een gelegenheid om naar Zoute te trekken. De voorspellingen waren vrij duidelijk voor vandaag. Een vroeg aantrekkende ZW wind.  Het was dus een noodzaak om bij sunrise op de startplaats te staan. Door m'n getreuzel of ik al dan niet zou aanzetten richting Zoutelande, was ik er spijtig genoeg een kwartiertje te laat.

De wind was al te sterk aan het aantrekken. Geert VI met zijn small gliderke nog vastgehouden bij de start en daarna naar het strand voor wat verwarmende grondoefeningen, want het was berekoud! Toen de wind ook op het strand te hevig werd, kwam ook Peter V (Mister Zoutelande) nog een vluchtje doen met zijn speedgliderke. Op de startplaats blies de wind dan al héél heftig maar met wat hulp kon hij toch de lucht in.

Geert onder zijn Skywalk.

Peter V met speedglider
Claudia Vervaeke
JvG Clublid 2010
Full Member
**

« Reply #3 on: 2009-12-16 06:05:42 PM »

LEUK !! Dat heb ik dus moeten missen ! Alhoewel ......om 5.30 u opstaan om de kou te gaan trotseren.... Roll Eyes
Geert toch ! Fly-o-holic ! Wat een fanaat er  toch voor over heeft om zijn gemiste vlieguurtjes in te halen !!!
Maar je hebt er blijkbaar deugd van gehad ! Grin
En je 'mini' komt van pas ! Wink
Op naar de volgende vliegdag !

Groetjes,

Claudia
Lode De Paepe
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #4 on: 2009-12-16 06:47:51 PM »

Haha, dat is nog eens de spirit!
Goed gedaan mannekes Wink

Ik dacht dat de spiru van PeterV 18m2 was...
Geert Van Iseghem
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #5 on: 2009-12-16 07:02:30 PM »

Ik dacht dat de spiru van PeterV 18m2 was...

Kan zijn. Ik zal me dan vergist hebben. Ik las eens dat FonsF of Seppe het hadden over 16m².
Er bestaan dus Spiru's in verschillende formaten?! Ik vond de start nogal hevig maar hij vloog heel stabiel.
Lode De Paepe
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #6 on: 2009-12-16 09:21:32 PM »

Kan zijn. Ik zal me dan vergist hebben. Ik las eens dat FonsF of Seppe het hadden over 16m².
Er bestaan dus Spiru's in verschillende formaten?! Ik vond de start nogal hevig maar hij vloog heel stabiel.

Correct, de spriru bestaat in 16m2 en 18m2. Seppe heeft ze beide, ik denk dat Peter en Fons de 18m2 hebben gekozen omdat die dichter aanleunt / mooier aansluit bij hun grotere schermen.
Pieter Levrau
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #7 on: 2009-12-17 08:36:03 PM »

Knap Geert!
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: