Zeilvliegvereniging Jan van Gent - Nieuwvliet
2010-09-05 03:47:19 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:

Home Forum Help Search Calendar Login Register Chat  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: 2009-12-13 Nieuwvliet.  (Read 659 times)
Jan Bernaerts
Clubkampioen 2008
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« on: 2009-12-13 10:16:07 PM »

Na vele weken van kommer en kwel op de weerkaarten was er voor dit weekend opnieuw een hogedrukgebied in onze streek geïnstalleerd.
Voor zaterdag was de NO wind nog te sterk.

Windkracht op zaterdag.

Maar op zondag lagen de isobaren al wat verder uit elkaar, zodat de NO wind zelfs zou afzwakken tot vliegbaar.
Dus dan maar tegen de middag naar Nieuwvliet waar Bart vdV al bezig was met grondoefeningen.
Nadat we samen nog wat hadden geoefend kwam ook Lode aan en was het tijd om de lier van stal te halen.
Ook Claudia V was present en in de latere namiddag kwam ook Bart DVi ons ook nog vervoegen.
Mooi op de lange baan, waardoor m'n hoogtemeter zelfs 410 m kon registreren. Niet zo slecht.
Na het loskoppelen zat er voor mij weinig of geen voorwaartse snelheid meer in, maar dit was niet zo erg, want de lucht was helder en de vergezichten formidabel, zeker richting kust. Later in de namiddag kwamen er wel wat meer wolken opzetten, maar het is droog gebleven!

Windkracht op zondag.

Lode.

Bart Vdv.

Claudia.

Bar DVi

Vliegen tot sunset.

De groepsfoto.

Jan Bernaerts
Clubkampioen 2008
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #1 on: 2009-12-13 10:37:50 PM »

Voor de rest van m'n foto's moet je maar even op onderstaande link klikken.   Wink

http://s587.photobucket.com/albums/ss318/Jan-Bernaerts/Nieuwvliet%2013%20dec%202009/?start=all

of via

http://s587.photobucket.com/albums/ss318/Jan-Bernaerts/Nieuwvliet%2013%20dec%202009/?albumview=slideshow

Veel kijkplezier.
Claudia Vervaeke
JvG Clublid 2010
Full Member
**

« Reply #2 on: 2009-12-13 11:59:33 PM »

Inderdaad een fantastische vliegnamiddag ! Al had ik zelf geen zo'n grote verwachtingen.....Er was nogal wat wind en ik heb het al meerdere keren mogen ervaren dat ik dan van het vliegen moet afzien. Maar vandaag waren de weergoden mij redelijk gunstig gezind ! Dank zij Lode en Bart , de liermannen van de dag, en Bartje en Jan als startofficieren konden we met ons allen 24 vluchten op de teller zetten ! Mooie hoogtes en lang in de lucht !!
Nog enkele fotookes om het te bewijzen ....

Jan op weg naar zijn 410 m hoogte!

Even Barts vinger repareren...

Rarara...Wie is het ?

Bar(t)man

Op alle vlak een geslaagde zondag !
Lode De Paepe
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #3 on: 2009-12-14 12:56:25 PM »

Ja, mooie namiddag op Nieuwvliet  Smiley

De eerste vlucht om 13u30 en de 24ste tegen 17u, het was al behoorlijk duister op dat moment. Een mooi rendement, zowel wat aantal als de gehaalde hoogtes betreft.

Bart en ikzelf hebben het lierwerk mooi verdeeld (elk 12 vluchtjes), al denk ik dat Bart wel wat langer de koude heeft moeten trotseren.

Meer van dat!

Geert Van Iseghem
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #4 on: 2009-12-14 05:45:46 PM »

Het ziet ernaar uit dat ik ook dit gemist heb. Sad

Maar allez, goed voor jullie!!

Ben nu twee weken met verplicht verlof. Misschien kan ik toch nog dit jaar goedmaken.

Gr,
GeertVI.

Bart De Vilder
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #5 on: 2009-12-14 10:29:02 PM »

na al dat "gesoar",best leuk lierwerk.
Mooie vluchtjes in het duister,lichtjes op de boten,auto's,huizen,...
Dank aan de liermannen!
Bart
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: