Zeilvliegvereniging Jan van Gent - Nieuwvliet
2010-09-05 03:36:37 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:

Home Forum Help Search Calendar Login Register Chat  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: 2009-12-12 Frencq  (Read 673 times)
Bart De Vilder
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« on: 2009-12-13 11:50:06 AM »

Lode schrijft:En waar blijft de rest, de Bart De Vilders, de Pieter Levraus, de Geert Van Iseghems,

De "rest" is gisteren naar Frencq getrokken!!
Na een veel te lange periode van "vliegeloosheid" was het gisteren toch weer prijs.
Francis ,Geert en Pieter besloten om naar Frencq af te zakken.
Daar ze me niet konden bereiken overlegden ze met m'n vrouw of ik zou meegaan of niet.
Na 20 jaar huwelijk wist mijn echtgenote natuurlijk wat ze diende te beslissen.
Zij gaf in mijn plaats een GO.
s'Nachts kwam ik thuis en mijn vliegmateriaal stond klaar,de wekker was gezet, koffiezet  en tafel stond klaar,...
Ik moest er enkel voorzorgen om tijdig te Loppem te zijn. (Ik had geluk, toen ik s'avonds terug thuis kwam stond mijn valies niet klaar en de inboedel was niet verdwenen)
Samen met Pieter en Francis rond 11u00 aangekomen en GeertVI kwam na.
Francis schrijft:
Wel wel wel was me da 'n dag, eerst te weinig en dan veel te veel WIND! natuurlijk.
Het was wel een smerig boeltje met heeeeel veel modder.
Alweer enkele gelukkigen, ja die kans pakten ze met beide handen.
Ra ra ra wel ja onze Bart natuurlijk al moet ik toegeven dat Pieter als eerste is vertrokken met een
mooi vluchtje van 1/2 u gevolgd door Bart met uurtje te kunnen bengelen was hij de gelukkige.
Ikzelf & Geert wel ja voor de volgende keer zeker.
Gezelschap 10/10 al misten we Claudia

Bij aankomst=21 km/h max=wat aan de weinige kant dus.
Pieter is al eerste weg en blijft toch goed hangen,Ik volg snel en blijf net boven.
Uit ervaring weet ik dan dat Francis ballast moet dumpen en roep hem op via de radio.
Terwijl Francis gewicht mindert trekt de wind echter aan. Af en toe moet er reeds met versneller gevlogen worden, af en toe is het best turbulent.
Ik zie Pieter eruit gaan en wordt meteen een stuk alerter.
Dankzij mijn trouwe en best snelle DRAGON 3 kan ik nog blijven verder vliegen. (een fantastisch scherm trouwens)
Probeer ondertussen af en toe te dalen met oren.
Wanneer ik bijna constant met de versneller op 50% moet vliegen besluit ik te landen.
Met flinke oren kom ik mooi binnen op de plaats die ik wens, wanneer ik de oren loslaat om mijn scherm te laten neervallen ga ik echter ogenblikkelijk terug de hoogte in en achteruit. (er is daar flink wat prikkeldraad!!).
Direct trek ik nog grotere oren en kom wonder boven wonder zacht neer, wanneer ik me echter omdraai om m'n scherm te laten neervallen kost het me toch wat moeite om het scherm onder controle te krijgen.
Pieter is me ondertussen komen helpen om het scherm dat nog volledig is gevuld met lucht samen te nemen. De wind is ondertussen zo aangetrokken dat het met 2 zwoegen is om het scherm iets of wat op te plooien. (dank je Pieter)
Eens terug aan de auto gekomen meten we 57km/u. (geen moment tevroeg geland denk ik bij mezelf)
GeertVI besluit om ook met zijn klein schermpje niet te starten, wat ons allemaal vrij verstandig leek.
Er waren nog 2 franstalige piloten die angstvallig in hun auto bleven zitten.
Na wat sponsering van de plaatselijke middenstand keren we voldaan naar het vaderland. (cafe met oorlogssouveniers)
Een zeer mooie site zeker voor herhaling vatbaar.

Bart De Vilder

Bart De Vilder
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #1 on: 2009-12-13 12:01:35 PM »

Geert Van Iseghem
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #2 on: 2009-12-13 12:31:17 PM »

Na wat sponsering van de plaatselijke middenstand keren we voldaan naar het vaderland.

Bart, zo voldaan was ik niet .  Grin

Maar goed, mijn kledij, sellette en zeil zijn proper gebleven. Mijn auto daarentegen.....

Gr,
GeertVI

Geert Laisnez
Monitor van Zuidwest
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #3 on: 2009-12-13 06:47:51 PM »

mooi gedaan mannen, ik zat in de ardennen bij stijn en trui aan het schilderen, lekker eten en wat boswandelen. Een andere ben ik erbij ! als de omstandigheden goed zijn !!!!
Lode De Paepe
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #4 on: 2009-12-13 07:29:52 PM »

Goed gedaan mannekes!

Nu heb ik de aankondiging van het uitstapje op dit forum toch over het hoofd gezien zeker... Ik zal de volgende keer nog beter kijken  Wink Wink
Pieter Levrau
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #5 on: 2009-12-13 10:17:04 PM »

Weer een boeiende vliegdag achter de rug.

Mijn plan "winterslag" werd nogal koel onthaald, wat wil je ook met zo'n naam, dus had ik maar een half woord nodig om paraat te staan in Loppem met als reisdoel een voor mij volledig nieuwe site.

Hieronder een fotootje van het bord:
De vereiste telefoon naar de toren van God weet waar werd verzord door onze perfect Franstalige Francis Praline Deconinck.  Het werd helaas zijn voornaamste wapenfeit van de dag wat het vliegen betreft.  Wat betreft het entertainment hoeft het uiteraard geen betoog dat Francis weer de kar heeft getrokken.

Zoals je kan zien ligt de autostrade vervaarlijk dicht bij, en ik zal het geweten hebben.
Meteen in mn selette gesprongen, mijn emotion opengesmeten al was het een werptest van een reserve.  Eerlijk toegegeven twee pogingen nodig gehad om te starten (de prikkeldraad staat dreigend dicht bij dus er is geen mogelijkheid om veel te corrigeren...), maar eens in de lucht wist ik weer 100% waarom 200km rijden niet te ver is.

Een goeie 10 minuten later was ook Bart vertrokken.
"some say his glider can only be layn down on a pure silk pillow... Undecided... all we know is that he's called De Vilder"
Hij kroonde zichzelf weer tot piloot van de dag met een vluchtje van bijna een uur.

Francis, Francis, helaas Francis,...
Het mocht niet zijn. Undecided
Hij heeft alle hoeken van de startplaats gezien.  Het enige lichtpuntje is dat zijn scherm een deugddoend modderbadje heeft gekregen Cheesy

De wind werd te sterk, ik heb de eerste signalen nochtans gevoeld, en had ze niet mogen negeren, en wat moest gebeuren gebeurde, achteruit geblazen.  Over twee stukken prikkeldraad geloven in achteruit, en met ongeveer 3 meter boven de grond te weinig hoogte om mij te draaien en aan de andere kant van de autostrade te landen.  Dan maar in Stall getrokken vlak voor de autoweg.
Een goede les geleerd Kiss.

Even voor de goede orde: Bart bewierookt mij omwille van het helpen plooien, maar het was wel weer den Bart die zowel mij als Francis heeft geholpen bij het plooien. THX Bart.

Geert Fly-addict Van Isegem liet ook weer niets aanhet toeval over, helaas kwam hij pas aan toen er geplooid werd.  Zijn balans van de dag zag er het minst aantrekkelijk uit:
Collega met de dood bedreigd voor het wisselen van een shift.
Een halve dag verlof in rook opgegaan.
Dik 300 km met de wagen waarvan de helft alleen.
Minstens 4 flitsboetes en een ingetrokken rijbewijs (wordt hem in de loop van volgende week per aangetekend schrijven gemeld).
Z'n wagen volledig herschilderd in modder en koeiestrontkleur.
...

Het was z'n dagje niet.

Wat mezelf betreft:
Weer een mooie, zei het veel te korte, vliegdag rijker in aanwezigheid van goed gezelschap.

ABOVE US ONLY SKY,

Pieter
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: