Zeilvliegvereniging Jan van Gent - Nieuwvliet
2010-09-05 03:17:57 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:

Home Forum Help Search Calendar Login Register Chat  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: 2009-11-11: Zoutelande  (Read 583 times)
Lode De Paepe
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« on: 2009-11-11 09:25:41 PM »

Daar gaan we weer, het begint saai te worden...
Let op, niet het vliegen zelf, maar het telkens weer moeten melden dat het eens te meer een super vliegdag was...   Grin

En dat was het. De voorspellingen hadden het lastig wat betreft de windsterkte, maar een mens moet die nu en dan eens vierkant kunnen negeren, al is het nog in de roes van een mooie Zoute vliegdag vorig weekend.

Toen ik om 10u aankwam hingen Fons, PeterV en Geertje al in de lucht. Ik ben dan ook maar gestart met de Bobcat... man,man, wat een gevoel.

Heb ook Seppe - de spiruline 'pusher' - in levende lijve ontmoet. Ik heb al erger dingen meegemaakt   Cheesy .
Bedankt om de Spiruline 16M2 eens te mogen testen Seppe. Tof vleugeltje, zachter dan een Bobcat, maar verder ook niet echt grote verschillen. 100m en 2 wingovers verder voelde ik er mij al even thuis onder als onder mijn Bobke.

Een hele bende is komen vliegen, op een bepaald moment 18 vleugels in de lucht o.a. Geertje, Fons, Peter, JanV, BartVB, Seppe, Ronny en een hoop piloten die ik nog moet leren kennen  Wink

Was het eerst nogal hevig, later op de dag werden de condities acceptable voor gewone vleugels - heb dan ook mijn dragon3ke nog eens boven gehaald - om dan tegen de avond weer hevig te worden, en cross (eerder zuid).

Zij die hun vliegkrediet vandaag hebben gespendeerd kunnen het zich niet beklagen!
Geert Janda
Oud-clublid JvG
Full Member
*

« Reply #1 on: 2009-11-11 10:12:33 PM »

wat een prachtige dag !!!

super kunnen vliegen in vriji stevige omstandigheden.
Regen of geen regen, blijven vliegen ...
Lang geleden dat ik er zo van genoten heb.

M'n excalibur(tje) blijft gewoon zalig !

thx aan allen voor de mooie dag,

PS: @ Lode, de bobcat sta je goed Wink Wink nice wing's

Gr. kleine Geert
Geert Van Iseghem
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #2 on: 2009-11-12 08:22:27 PM »

Reeds meerdere keren had ik zin om naar Zoutelande te trekken. Ik ben er al twee keer geweest maar niet gevlogen. Ik heb geen Bobcat, Spiruline noch Feex.
Hoe komt het, als ik op Windfinder kijk, dat de windsnelheid op de superforecast steeds tot 3 knopen harder staat dan op de gewone voorspellingen? Zelfs de windrichting is soms verschillend. Waarmee moet er dan rekening gehouden worden?

Alvast bedankt!

Gr,
GeertVI.
Bart De Vilder
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #3 on: 2009-11-12 08:47:56 PM »

verdorie,had er graag bijgeweest.
t'Zal wel eens lukken zeker om te vliegen in zoutelande.
Bart
Pieter Levrau
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #4 on: 2009-11-13 10:06:38 AM »

Weer een gemiste vliegkans Embarrassed, al was ik toch te ziek (volgens mijn vrouwke).
Hopelijk ben ik beter tegen zondag.
Dat lijkt mij de eerste viegbare dag Huh al zal het nog wat kalmer moeten worden.

Laat zeker iets weten hé?

Pieter
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: