Niet veel enthousiastelingen om de zondag op Nieuwvliet te gaan vliegen. Alleen JohanG stond aangemeld. Ik wist al dat mijn collega’s van zaterdag (te Equihen) niet zouden aanwezig zijn, en afgesproken met Claudia om toch maar te gaan, in de hoop dat er toch een lierman en evt nog een paar piloten zouden afkomen.
Aangekomen om 10u00, slechts 5° C maar na wat groundhandling voelden we de kou niet meer. JohanG kwam ons vervoegen. Hij startte een zoektocht naar zijn verloren radio en wat later zagen we een grijze bestelwagen met Belgische nummerplaat op de parking staan. Wie heeft een grijze bestelwagen? “Lode”, dachten we. Maar neen, het waren Ann-Sofie en GeertJ, die zich een nieuw voertuig aangeschaft hadden. Dus nog steeds geen lierman.
Na wat tateren en gonfleren was het etenstijd.
Ik wou het opgeven maar Claudia wou nog eens gaan kijken of er geen lierman afgekomen was. En we hadden geluk! GeertL en BartVDV waren afgekomen en zaten op het terras.
Het was NO-wind en dus hebben we niet lang gewacht om de lange baan te benutten.
BartVDV op de lier en GeertL op de quad en tevens fotograaf. Zo konden we (JohanG, GeertJ, Claudia en ik) toch elk enkele vluchtjes op de lange baan vliegen. We haalden hoogtes van 250 tot 300 meter met heel helder zicht en het droeg verbazend goed.
Om 17u00 was de pret gedaan want het begon donker te worden.
Maar toch nog een geslaagde vliegdag.
Enkele foto’s.
Claudia aan het gonfleren

JohanG

Claudia startensklaar met GeertJ en JohanG op de achtergrond

GeertL reed de kabel uit

Volgens mij heeft GeertL ook een heel pak foto's genomen, die we nog te zien krijgen.
Bedankt BartVDV voor het oplieren, en GeertL voor het ophalen van de kabel zodat we vlot konden starten!
Gr,
GeertVI.