Hehe, voor één keer waren het niet de Zoute junkies die de duinen van Walcheren onveilig maakten, maar wel volkomen onbenullige toeristen: Vladi, Lode, Peterke en ikzelf kwamen min of meer onverwacht samen deze namiddag in Zoute voor een toffe vliegnamiddag.
Vladi was als eerste rond 7u30 deze morgen vertrokken (of zo beweert hij althans) om te ontdekken dat Zoute in de gietende regen zat. Vanaf 9u hevig SMS verkeer waarbij ik hem kon geruststellen: na de middag zal het opklaren. Maar dat kon hem niet kalmeren, zelfs niet nadat ik overmoedig zei dat ik zelf zou komen. Even begon ik er zelf aan te twijfelen nadat ik van Antwerpen tot Zoutelande in de gietende regen reed, maar de beelden van
www.sat24.com logen er niet, het moest en het zou opklaren!
Ik trof Vladi op de dijk van Westkapelle waar hij met zijn nieuwe Gradient Montana aan het spelen was. Na een half uurtje bolden we terug richting Zoute waar het nog 38kmu op de start was, met een kanjer van een bui boven de zee die volle vaart onze richting uit kwam. Pannekoekje eten in het dorp vanZoute,en ca 1u later terug op de start, nu samen met Lode en Peterke. Hard en dus startten we beneden. En de opklaringen en zon kwamen er inderdaad door. Prachtige zonsondergang gezien, zoals in de zomer. Erg klaar weer. We konden Zeebrugge haarscherp zien, en de windmolens van de RThornton bank. Heel mooie fotokes kunnen maken. Uiteindelijk vlogen we met een man of 8 nadat ook nog wat Duitsers waren opgedoken. Maar behalve Lode met de Bobcat startte er niemand boven. Uiteindelijk gevlogen tot het zo goed als donker was,zoals in de 'goede oude dagen'.
Fotokes volgen!
En de fotokes:
Vladi met zijn nieuwe lightweight Gradient Montana op de dijk van Westkapelle: eerste vlucht in nog dreigende wolken!

En dan Zoute, prachtig licht en wolken net na het doortrekken van het front, Vladi met zijn Montana achteraan

En opnieuwtrekt een bui langs, net ten oosten van ons wat fraaie beelden oplevert!

Om het even wat je deze knaap in handen geeft, hij KAN gewoon niet normaal vliegn

Lode met zijn Gin Bobcat, 3712 wing overs op een namiddag

Mijn oude liefde: een Niviuk Hook - schande dat je dit niet meer kan kopen!

Ik denk dat de Zoute junkies deze knaap wel kennen: kwam op kniehoogte aangevlogen vanuit Vlissingen, helemaal tot Zoute dorp, en dan op kniehoogte terug. Daarmee waren er drie UP's actief op de site!

Prachtige zonsondergang

En toen ging het licht uit!