Zeilvliegvereniging Jan van Gent - Nieuwvliet
2010-09-05 03:50:26 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:

Home Forum Help Search Calendar Login Register Chat  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: 2009-11-07: Equihen  (Read 661 times)
Pieter Levrau
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« on: 2009-11-07 08:15:49 PM »

Deze morgen ben ik rond 2u00 terug thuis gekomen (van een avondje comedy met Gunther Lamoot), en zoals het een goede parapentepiloot betaamt heb ik voor het slapengaan nog eens op de PC de opties overlopen.

Wat al heel de week, tot en met vrijdag avond onmogelijk leek werd nu zowaar werkelijkheid, Equihen was viegbaar!!!

Om 7u00 opgestaan, en windfinder gecontroleerd.  Besluit: 9u00 in Loppem om van daaruit naar Equihen te vertrekken.  Na een postje op het forum, meteen enkele mede vliegverslaafden weten te overtuigen, zijnde Bart DV, Geert VI en Francis D.  Een auto vol richting Côte Opale.

Vanaf de autosnelweg zagen we parapenteverkeer boven de duinen van Wimmereux, dus zijn we daar even gaan kijken.  Wind te straf, een Feex in de lucht kortom, meteen doorgereden naar het vertrouwde Equihen.

En of het vloog in Equihen!!!!
Om 11u30 airborn, wij waren blijkbaar de enige piloten die een vliegkans hadden geroken. Er waren slechts vier schermen in de lucht, 100% JVG! Samen met Bart en Geert zijn we tot aan de vuurtoren gevlogen, ... en terug, ... en tot aan de duinen, ... en terug. De zon kwam erdoor, de lucht werd zowaar zomers blauw, de wind was perfect.  Bart en ik hebben van de lege startplaats gebruik gemaakt om onze toplanding grondig in te oefenen.  Francis weegt blijkbaar toch iets te veel voor zijn scherm en viel er enkele malen uit wat hem er door hoog water toe dwong de duinen op te zoeken.  Rond 14u00 kwamen de eerste collega piloten ter plaatse, en om 14u30 zijn we met z'n allen gaan landen en plooien.

We zijn Francis die op zich op dat moment in een soort pre-coma toestand bevond gaan ophalen in de duinen, en omdat niemand deftig gegeten en gedronken had sinds het ontbijt zijn we nog iets gaan consumeren bij de plaatselijke middenstand.

Kort samengevat:
Weer gevlogen dit weekend: 10/10
Een vlucht van 3 uur: 20/10  (dit zou ik snel gewend worden)
Goed gezelschap: 10/10

Een formidabele vliegdag Grin Grin Grin Grin Grin

Met dank aan:
Geert VI de grootste vliegverslaafde van JVG
Francis D onze vliegende praline
Bart DV "some say that he givs his paraglider a weekly massage,... Undecided... al we know is that he's called De Vilder",
voor de fantastische compagnie en de wil om last minute fly bookingen met de grootste gretigheid mee te pikken.

Ik heb voor de zoveelste keer bijna geen foto's (sorry), maar er volgen er zeker nog van de collega's!

ABOVE US ONLY SKY

Pieter
Claudia Vervaeke
JvG Clublid 2010
Full Member
**

« Reply #1 on: 2009-11-07 08:28:48 PM »

En wetende dat ik ook kon meegegaan zijn !....... Sad
Ik zat pas om 02.30 u in mijn bed en pas om 9.20 u je berichtje gezien....what a shame !
Volgende keer ben ik er weer bij !
Enne?? Waar vliegt het morgen Huh

Claudia
Johan Gysens
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #2 on: 2009-11-07 08:55:45 PM »

70km in een kwartiertje rijden lukte niet ik heb dan maar goede punten verdient, behangpapier deraf, bezoekje moeder....
Geert Van Iseghem
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #3 on: 2009-11-07 09:08:33 PM »

Ik plaats morgen (of overmorgen wel een verslag)
Gr,
GeertVI
Lode De Paepe
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #4 on: 2009-11-07 09:48:07 PM »

Mooi gedaan mannekes! Er staat geen maat op jullie  Grin
Schitterend!

The Fantastic 4  Grin
Pieter Levrau
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #5 on: 2009-11-08 02:29:32 PM »

70km in een kwartiertje rijden lukte niet ik heb dan maar goede punten verdient, behangpapier deraf, bezoekje moeder....

Spijtig, maar mocht je gebeld hebben gingen we gewacht hebben of in twee shifts of zo,... we vonden er wel iets op.  Geert had ook gebeld dat het iets later ging zijn, en waarschijnlijk ging Claudia er dan ook bij zijn in een tweede shift/wagen. Je hebt mijn nummer, nooit twijfelen om het te gebruiken!!!

Al zullen de punten nog wel eens van pas komen zeker Wink Wink Wink
Bart De Vilder
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #6 on: 2009-11-08 04:42:57 PM »

Hier komen de foto's van een alweer prachtige vliegdag.
We hebben onze grenzen alweer wat verlegd.
hoog water=geen plaats om te landen,tenzij in de duinen natuurlijk.
Het was dus "de moment" om de toplandingen te oefenen.

Pieter op de terugweg van de vuurtoren

Geert met op de achtergrond Pieter
Geert Van Iseghem
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #7 on: 2009-11-09 03:04:24 PM »

De hele week waren de voorspellingen anders en ik had vrijdag de hoop al opgegeven.
Zaterdagmorgen rond 8u00 opgestaan en op mijn gsm zag ik een gemiste oproep en enkele smsjes van oa. Pieter, BartDV en Francis, die ’s morgens beslist hadden om naar Equihen te rijden. Dit mocht ik niet missen. Pieter zou op me wachten. Nog nooit heb ik me zo snel gewassen, geschoren en mijn materiaal ingeladen. Zelfs zonder eten naar Loppem gevlamd.
Op “La Crête” waren ze aan het vliegen met speedschermen, dus werd het voor ons toch Equihen.
Aangekomen te Equihen om 11u15, zagen we geen schermen in de lucht en ook geen windzak. Wel het aangepaste reglement op de hoofdstart. Het windmetertje gaf 22 km/h aan. Dus onmiddellijk starten. Pieter en ik konden wel een duwtje gebruiken en om 11u30 hingen we alle vier in de lucht. Het weer was schitterend en tot 13u00 zagen we geen andere zeilen tot plots Antoon met zijn rode Aspen tussen ons kwam vliegen. Daarna kwamen nog een paar andere piloten profiteren van de gunstige wind. Om 14u00 voelde ik dat het voor mij wat te hevig begon te blazen en ben ik voor de eerste keer (maar definitief) gaan landen. Ook Antoon ging zijn ander zeil halen en andere piloten geraakten niet meer gestart. Pieter en Bart gebruikten ook hun verstand en na het plooien zijn we ook Francis, die voor de duinen had gekozen, gaan ophalen. Na er een paar keer te zijn uitgezakt was hij weer een paar kilo kwijt.
Naar aanleiding van de reglementswijziging te Equihen hebben we alles letterlijk genomen. Zo ook het bezoeken van de lokale midddenstand als het te hevig waait.  
Et s’il est trop fort alors il est indispensable de faire un tour dans les commerces du coin.

Enkele foto’s
Francis, Bart en Pieter

Bart tijdens zijn adrenaline-rush

Antoon in volle vlucht

Antoon tussen twee vluchten in

Francis en Pieter met Bart op de achtergrond

Tevreden keerden we terug.
Bij deze wens ik Bart, Pieter en Francis te bedanken voor het gezelschap.

Gr,
GeertVI
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: