Deze morgen ben ik rond 2u00 terug thuis gekomen (van een avondje comedy met Gunther Lamoot), en zoals het een goede parapentepiloot betaamt heb ik voor het slapengaan nog eens op de PC de opties overlopen.
Wat al heel de week, tot en met vrijdag avond onmogelijk leek werd nu zowaar werkelijkheid, Equihen was viegbaar!!!
Om 7u00 opgestaan, en windfinder gecontroleerd. Besluit: 9u00 in Loppem om van daaruit naar Equihen te vertrekken. Na een postje op het forum, meteen enkele mede vliegverslaafden weten te overtuigen, zijnde Bart DV, Geert VI en Francis D. Een auto vol richting Côte Opale.
Vanaf de autosnelweg zagen we parapenteverkeer boven de duinen van Wimmereux, dus zijn we daar even gaan kijken. Wind te straf, een Feex in de lucht kortom, meteen doorgereden naar het vertrouwde Equihen.
En of het vloog in Equihen!!!!
Om 11u30 airborn, wij waren blijkbaar de enige piloten die een vliegkans hadden geroken. Er waren slechts vier schermen in de lucht, 100% JVG! Samen met Bart en Geert zijn we tot aan de vuurtoren gevlogen, ... en terug, ... en tot aan de duinen, ... en terug. De zon kwam erdoor, de lucht werd zowaar zomers blauw, de wind was perfect. Bart en ik hebben van de lege startplaats gebruik gemaakt om onze toplanding grondig in te oefenen. Francis weegt blijkbaar toch iets te veel voor zijn scherm en viel er enkele malen uit wat hem er door hoog water toe dwong de duinen op te zoeken. Rond 14u00 kwamen de eerste collega piloten ter plaatse, en om 14u30 zijn we met z'n allen gaan landen en plooien.
We zijn Francis die op zich op dat moment in een soort pre-coma toestand bevond gaan ophalen in de duinen, en omdat niemand deftig gegeten en gedronken had sinds het ontbijt zijn we nog iets gaan consumeren bij de plaatselijke middenstand.
Kort samengevat:
Weer gevlogen dit weekend: 10/10
Een vlucht van 3 uur: 20/10 (dit zou ik snel gewend worden)
Goed gezelschap: 10/10
Een formidabele vliegdag

Met dank aan:
Geert VI de grootste vliegverslaafde van JVG
Francis D onze vliegende praline
Bart DV "some say that he givs his paraglider a weekly massage,...

... al we know is that he's called De Vilder",
voor de fantastische compagnie en de wil om last minute fly bookingen met de grootste gretigheid mee te pikken.

Ik heb voor de zoveelste keer bijna geen foto's (sorry), maar er volgen er zeker nog van de collega's!
ABOVE US ONLY SKY
Pieter