Gisterenavond laat kreeg ik een telefoontje van Francis met de vraag :"waar naartoe dit weekend".
Hij stelde voor om naar Licques te gaan,ik stelde voor om naar de terril du Levant te trekken.
Uiteindelijk beslisten we na wat heen en weer getelefoneer om naar Les 7 Meuse te rijden. We konden geen beperkingen ivm de jacht vinden dus we waagden onze kans.
Vertrokken om 7u30 te Eeklo en na 160 km stonden we op de start. Op de parking te Brussel sloot Pieter met vrouw en kinderen zich bij ons aan.
Onderweg maakten we ons wat zorgen wat de windsterkte betreft, eigenlijk was er geen "scheet wind.
Eens boven op de start was er plots voldoende wind. Er waren zich 2 piloten aan het klaarmaken die we dan direkt uithoorden over de "gevaren "van deze site.
We stonden letterlijk te trappelen om te starten, toch beheersten we ons en gingen we eerst de noodlanding verkennen, de officiële sloegen we over omdat die zo groot is dat er een 747 kan landen.
Snel terug naar boven en starten maar. Niet echt gemakkelijk, er is zeer weinig plaats en de wind blaast je zo de bomen in.
Dankzij de vele grondoefeningen bij zuidwest lukte dit snel en naar behoren.
De rest kan u bekijken op de foto's, het was alweer genieten in het kwadraat.

Pieter,Machteld en francis maken zich klaar.Op de achtergrond zijn er heel wat piloten in de lucht.

De Francis!

Eentje voor de sponsor

Zo zie je dat ik er ook bij was.

Op de achtergrond een zicht op...
Hierbij wil ik me excuseren dat ik geen melding plaatste op het forum,het was reeds zeer laat en we hadden geen 100% zerkerheid dat het zou vliegen.
Volgende keer maak ik dit goed.
Dank aan Pieter,Machteld met (Oma en kinderen) en Francis voor de compagnie.