Zeilvliegvereniging Jan van Gent - Nieuwvliet
2010-09-05 03:21:16 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:

Home Forum Help Search Calendar Login Register Chat  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: 2009-10-31: Les 7 Meuse op zaterdag  (Read 946 times)
Bart De Vilder
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« on: 2009-10-31 06:49:59 PM »

Gisterenavond laat kreeg ik een telefoontje van Francis met de vraag :"waar naartoe dit weekend".
Hij stelde voor om naar Licques te gaan,ik stelde voor om naar de terril du Levant te trekken.
Uiteindelijk beslisten we na wat heen en weer getelefoneer om naar Les 7 Meuse te rijden. We konden geen beperkingen ivm de jacht vinden dus we waagden onze kans.
Vertrokken om 7u30 te Eeklo en na 160 km stonden we op de start. Op de parking te Brussel sloot Pieter met vrouw en kinderen zich bij ons aan.
Onderweg maakten we ons wat zorgen wat de windsterkte betreft, eigenlijk was er geen "scheet wind.
Eens boven op de start was er plots voldoende wind. Er waren zich 2 piloten aan het klaarmaken die we dan direkt uithoorden over de "gevaren "van deze site.
We stonden letterlijk te trappelen om te starten, toch beheersten we ons en gingen we eerst de noodlanding verkennen, de officiële sloegen we over omdat die zo groot is dat er een 747 kan landen.
Snel terug naar boven en starten maar. Niet echt gemakkelijk, er is zeer weinig plaats en de wind blaast je zo de bomen in.
Dankzij de vele grondoefeningen bij zuidwest lukte dit snel en naar behoren.
De rest kan u bekijken op de foto's, het was alweer genieten in het kwadraat.

Pieter,Machteld en francis maken zich klaar.Op de achtergrond zijn er heel wat piloten in de lucht.

De Francis!

Eentje voor de sponsor

Zo zie je dat ik er ook bij was.

Op de achtergrond een zicht op...
Hierbij wil ik me excuseren dat ik geen melding plaatste op het forum,het was reeds zeer laat en we hadden geen 100% zerkerheid dat het zou vliegen.
Volgende keer maak ik dit goed.
Dank aan Pieter,Machteld  met (Oma en kinderen) en Francis voor de compagnie.
Bart Vande Veire
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #1 on: 2009-10-31 07:10:40 PM »

mooi gedaan mannen !wel opletten in septm ben je verplicht een bergvliegbrevet te hebben in geval van trubbel maar jullie hebben voldoende bewezen dat jullie dat meer dan waard zijn.In elk geval doe zo verder Wink

bart vdv
Pieter Levrau
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #2 on: 2009-10-31 07:40:56 PM »

Inderdaad, vandaag een fromidabele vliegdag achter de rug.

Slechts één vlucht afgewerkt maar ze was de verplaatsing volledig waard. We hebben maar liefst 3 volle uren!!!! Grin Grin Grin in de lucht gehangen.  Er waren steeds om en bij de 20 vleugels in de lucht waardoor je soms ogen op je gat moest hebben, en de voorrangsregels dikwijls zeer ruim moest interpreteren. We zijn uiteindelijk geland wegens honger, dorst, en ik persoonlijk wegens rugpijn.  Mijn selette moet nog eens beter worden afgesteld, maar dat was het verste van mijn zorgen.  Dit was echt vliegplezier in de overtreffende trap.

Wat betreft het brevet: Ik meende mij idd zo iets te herinneren.  Het werd dan ook voor ons vertrek nog eens gecontroleerd door Francis, en er is op de website van BVVF enkel sprake van een vereist brevet parapente zonder enige vermelding betreffende een bergbrevet.  Wij hebben dit in ons voordeel geïnterpreteerd Wink.

We maken ons klaar, en ik stel tot mijn ongenoegen vast dat de wasbeurt van m'n scherm een spaghetti heeft gemaakt. Met dank aan mijn vrouwke en Bart voor het ontwarren, want ik zag het niet goed komen.

Bart, een echte gentleman zoals we hem kennen laat mij dan ook nog eerst starten.

Hier bart, met volgens mij een strafbare dosis ardenaline in zijn bloed, en mezelf op de achtergrond.

Een mooi zicht op wat toch wel het meest gestreelde scherm van gans Vlaanderen moet zijn.

"Some say that he sleeps with his paraglider between him and his wife, all we know is that he's called De Vilder"

Niemand houdt hem tegen als er kan gevlogen worden.

Francis moest eerst nog zijn reserve monteren, maar nadat alles goed zat en hij zichzelf zowel in het Nederlands als in het Frans grondig vervloekt had startte ook hij aan wat een onvergetelijke vlucht zou worden.

Met dank aan de goede compagnie.

ABOVE US ONLY SKY

Pieter

Lode De Paepe
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #3 on: 2009-11-01 02:05:24 PM »

"Some say that he sleeps with his paraglider between him and his wife, all we know is that he's called De Vilder"

Haha, die is goed! Ik denk echter dat Bart gewoon niet meer slaapt en hele nachten naast zijn glider naar parapente-filmkes zit te kijken  Grin

Mooi verslag Pieter, maar vooral goed gevlogen door jullie drieën! Goede keuze gemaakt!
Geert Van Iseghem
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #4 on: 2009-11-01 03:06:50 PM »

Goed gedaan mannen!
De frustraties van verleden week zullen nu wel vergeten zijn zeker?!

@ Bart : af en toe moet je eens je glider van tussen jezelf en Marielle uithalen op het goeie moment. Verleden week zou hij nat geweest zijn.... en met gaatjes van de hagel, afkomstig uit de jachtgeweren Grin

Volgende keer ga ik mee (als ik niet moet werken)

Gr,
GeertVI
Geert Laisnez
Monitor van Zuidwest
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #5 on: 2009-11-02 01:06:30 PM »

mooi gedaan mannen, Donald en ik waren nochtans in de buurt. Op bezoek bij Stijn en Trui in hun vakantiehuisje. Zo'n 35 km daar vandaan.
Het weer was inderdaad schitterend. Door de jacht dachten we niet te kunnen vliegen.
Hebben eigenlijk nooit aan sept meuse gedacht. Wij waren aan het rondtoeren rond Fumay en Revin.
Maar hier was alles afgesloten door de jacht.
Alvast een fotooke van de drink in de tuin

Francis Deconinck
JvG Clublid 2010
Full Member
**

« Reply #6 on: 2009-11-03 07:40:15 PM »

Wel Geert zoals je zelf kon ondervinden was het prachtig weer, van het jachtseizoen hebben we helemaal niets ondervonden.
Er was heel veel volk, de aanvliegroute respecteren was de boodschap, een prachtige vliegdag en gelukkig voor ons hebben we zoals Pieter eerder vermelde het vereiste vliegbrevet in ons voordeel geïnterpreteerd en zijn we ervoor gegaan. Wink
Toegegeven is het vliegbrevet vereist zoals opgemerkt door Bart V.
Jongens dit is voor herhaling vatbaar, maar eerst denk ik toch het nodige te doen om zo snel mogelijk dat O toch zo belangrijk vliegbrevet binnen te halen.
Bart De Vilder
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #7 on: 2009-11-06 05:37:50 PM »

Pieter
Dank voor de foto's.
Ik heb de voorbije week nog 2x op de start gestaan,de condities waren echter slecht.
Volgende keer beter.
Bart
Frans Dechaene
Clubkampioen 2009
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #8 on: 2009-12-25 10:28:57 AM »

Mannekes, ik kwam op volgende website trouwens heel mooie foto's van jullie tegen:

http://www.parapentebelge.be/parapentebelge/album.photos/2009/Sept_Meuse-2009.10.31/album/index.html

Er is er een met Francis en Bart net voor de antenne, de moeite om te gaan kijken!
Bart Vande Veire
JvG Clublid 2010
Hero Member
**

« Reply #9 on: 2009-12-25 11:45:56 AM »

Het is de waalse tegenhanger van u Frans wat betreft mooie plaatjes nemen.
Je moet naar zijn albums ééns zien ,er zit een macropagina ook bij heel mooi!

bart
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: